Pište pro lidi. Optimalizujte pro vyhledávače

28. srpna 2017Rady a tipy

Makáte na obsahu? Děláte správně. Jen si uvědomte jednu věc. V onlinu není článek jako článek. Nestačí vyplivnout ze sebe to, co vás zrovna napadne, někam to umístit a čekat zázrak. Zamyslete se. Bude obsah, který vás zrovna napadl někoho zajímat? Najde ho někdo?

optimalizace-pro-vyhledavace

PIŠTE PRO LIDI

Jakým tématům se věnovat na vašem webu či eshopu? Těm, o která se skutečně vaši zákazníci zajímají. Ne co si myslíte, že by je zajímat mohlo. S tím, jaká klíčová spojení vaši potenciální zákazníci hledají, vám pomohou různé nástroje – plánovač klíčových slov od Googlu nebo návrh klíčových slov od Seznamu. Chcete znát konkrétní otázky, které lidé zadávají do vyhledávačů? Vyzkoušejte Marketing Miner. Díky těmto nástrojům zjistíme konkrétní potřeby vaší cílové skupiny. Poskytnete jim pak přesně takový obsah, který chtějí číst. Základem úspěchu je totiž psát pro lidi.

OPTIMALIZUJTE PRO VYHLEDÁVAČE

Kromě obsahu má velkou váhu optimalizace. Součástí jsou i zpětné odkazy. Vyvarujte se však pouhým SEO textům. Hustit klíčová slova jedno za druhým na úkor čtivosti? To ničemu nepomůže. Ba naopak. Nechcete přeci za každou cenu přivést uživatele, který nenajde, co hledal. Bleskurychle vás opustí a tím akorát navýšíte míru opuštění stránek. Kdepak konverze. Vyhledávače přilákáte přiměřeně optimalizovaným textem.

Upoutejte čtenáře nadpisem. Ten musí zaujmout na první pohled. Poutavost tu má přednost před SEO. Pokud se vám podaří napsat poutavý a zároveň optimalizovaný nadpis, máte pořádně našlápnuto.

5 TIPŮ PRO VÁŠ OBSAH

Jak psát víte. Nyní stačí zvolit ideální formu. Obecné pravidlo neexistuje. Vždy záleží na vás a vaší cílové skupině. Zjistěte si, kde se pohybují a nenásilně jim podsuňte kvalitně připravený obsah. A jaké to tipy obsahu publikovat?

  • Články
    Lidé rádi čtou rady a tipy z jejich oboru. Vy budete publikováním těchto článků působit jako odborníci, kteří vědí, co dělají a dokáží know-how předat dál.
  • Fotografie
    Kdo si nerad prohlíží fotky? Hlavně ty ze zákulisí. Nemusíte vystavovat stále načančané, retušované a upravované fotky. Pusťte do světa něco z pod pokličky. Ukažte, že jste taky jen lidi.
  • Videa
    Hodně populární obsah dnešní doby v mnoha segmentech. Skrz video se uživateli dokážete co nejvíc přiblížit. A nepotřebujete zrovna profesionální výbavu. Přirozená videa natočená obyčejnou technikou jsou mnohem autentičtější. Takže začněte klidně hned.
  • Infografiky
    Nemusíte vždy psát články. Zkuste to poutavěji. Graficky v jednom obrázku. Infografiky jsou ideální pro číselné přehledy, meziměsíční srovnání či porovnání více produktů. Pro lidi je tato forma obsahu příjemně uchopitelná.
  • E-booky
    Prostě knížka. Jen v elektronické podobě. Mnohem skladnější a prakticky přenosná. Čtenáři si ji pohodlně přečtou kdykoliv a kdekoliv. Cestou z práce, doma, na dovolené. V mobilu, ve čtečce i na počítači. E-book pište ideálně na nějaký tematický okruh z vašeho oboru. Klidně poskládaný z několika po sobě jdoucích článků.

Autor: Tereza Kotilová, Webmium.cz