RTB - jak na něj a na co si dát při tvorbě kampaně pozor?

16. prosince 2019Rady a tipy

V minulém článku na téma RTB a jeho výhody či nevýhody navazujeme článkem, kde si projdeme kompletním procesem nastavení naší první kampaně v systému Adform.

1576854164-rtb


Článek obsahuje pár tipů a doporučení, na co si dát při tvorbě kampaně pozor.
 

KROK 1: VYTVOŘTE SVOU KAMPAŇ

Po prvním přihlášení je princip podobný, jako při vytváření kampaní v platformách Google Ads či Sklik. 
Klikneme na tlačítko Create Campaign a začneme ji nastavovat. 
Kampaň pojmenujeme tak, aby její názvy při větším počtu kampaní nemátly a my tak věděli, o jakou kampaň jde. 

To může na první pohled vypadat jako jasná věc, ale když jí už teď nevěnujeme dostatek pozornosti, zaplatíme za to při následném vyhodnocování přínosu kampaní

Po zvolení názvu kampaně a nastavení základních údajů, jako jsou období běhu kampaně či typ kampaně (v tomto případě RTB), se posuneme na další záložku RTB.

V záložkách permission či alerts nastavujeme štítky kampaní či různá upozornění – tyto možnosti ale využijeme při pokročilejší znalosti systému. Pro nastavení naší první kampaně nejsou až tak důležité.

Záložka RTB: Zde stanovujeme denní či celkový rozpočet a cíl kampaně (kliky nebo imprese). V té záložce můžeme také nastavit omezení frekvence na úrovní celé kampaně – tedy kolikrát za den či týden daný návštěvník bannerovou reklamu uvidí. Tímto můžeme částečně předejít fenoménu zvaném Ad fatigue, kdy se uživatel danou kreativu či kampaní již „přesytí“ a její výkonnost začne klesat. Tento jev se může projevit dlouhodobě se snižujícím CTR či, v horším případě, nižším objemem odeslaných objednávek či odeslaných.

KROK 2: VLOŽENÍ BANNERŮ DO SYSTÉMU

Bannery vložíme ze sekce Banners. Každý banner musí mít odpovídající vstupní stránku. V případě, že v rámci jedné kampaně používáme více kreativ, můžeme dané kreativy spojit do takzvaných Banner batches – zjednoduší pozdější vyhodnocování kampaně, kdy se nebudeme dívat přímo na výkon jednotlivých kreativ (číslo může rychle růst, pokud budeme inzerovat například 6 rozměrů u 3 nebo 4 kreativ), ale vyhodnocovat budeme až verze, které mohou obsahovat více rozměrů se stejnou kreativou.

KROK 3: LINE ITEM

INVENTORY, PUBLIKA, CÍLENÍ, ROZPOČTY.

  • K úpravám těchto možností se dostaneme po kliknutí na již vytvořenou kampaň.
  • Vybereme mezi reklamou určenou pro mobilní zařízení nebo klasickou display reklamu.
  • Poté se dostaneme do rozhraní, které známe z ostatních platforem. Nastavení rozpočtu a způsobu jeho čerpání (rovnoměrně nebo ASAP) a strategii nabídek.

Vybereme ze tří modelů:

  • CPM - platíme za tisíc impresí (musí brát v potaz, že se ne vždy jedná o Viditelná zobrazení, tudíž daný uživatel, ať už z jakéhokoliv důvodu reklamu reálně neuvidí, ale za danou impresi stále zaplatíme).
  • CPC - platíme za jednotlivá kliknutí. 
  • CPA - systém optimalizuje imprese tak, aby došlo k největšímu počtu konverzí (odeslaná objednávka, přehrání videa, přihlášení k webináři,...). 

Při výběru platebního modelu se tedy musíme zamyslet, co je naším cílem.

Chceme-li budovat povědomí o produktu, sáhneme po modelu CPM, protože v této fázi nám jde o to, aby reklamu vidělo co nejvíce lidí dané cílové skupiny.

Ppokud je naším cílem přilákat zákazníkykteří nedokončili objednávku, využijeme CPC či CPA.

INVENTORY

Vybereme, chceme-li cílit na různá SSP celkově, nebo zda nás zajímají jednotlivé kategorie nebo dokonce domény.

Rozhodnutí doporučuji po nějaké době vyhodnotit a otestovat. Může se stát, že určitá doména významně výkonnostně vybočí, ať už negativně či pozitivně, a můžeme tak propásnout obchodní příležitost. Na dané stránce totiž nebudeme vidět dostatečnou frekvenci a potenciální zákazník uteče ke konkurenci.

TARGETING

Určímecílovou skupinu. Výhoda Adform je, že můžeme využít data třetích stran, což nám může poskytnout výhodu oproti konkurenci. Za data třetích stran platíme poplatek, který se zobrazí hned vedle cílení. Je tedy na nás, co se vyplatí.

S cílením je třeba po nabrání určitého objemu dat experimentovata kampaň dále optimalizovat, aby její výkonnost měla stále rostoucí křivku.

KROK 4: SPOUŠTÍME!

V záložce Banners vybereme již nahrané kreativy, které chceme použít do kampaně, a spustíme. Po dokončení této fáze začneme registrovat imprese na jednotlivých doménách.

Vojta Víšek Webmium.cz