Plej / sdílené aktivity

Autor: Petr Pavčo Kategorie Sport a volný čas Sdílejte projekt: Počet hlasů 4
Popis projektu Plej je mobilní aplikace na sdílené aktivity pro děti a jejich rodiče. Omezuje čas trávený v digitálním světě a nahrazuje ho časem venku.

Aplikace Plej na sdílené aktivity pro rodiče a jejich děti. Předchází závislostem na obrazovkách, v dnešní době nazývané „DIGITÁLNÍ HEROIN" a „ELEKTRONICKÝ KOKAIN". To je dáno spojitostí mezi mozkem člověka závislého na kokainu a mozkem dítěte hrajícího počítačové hry. Digitální média ovlivňují frontální kortex, stejně jako kokain. Zvyšují hladinu dopaminu, díky kterému se cítí dobře a proto nemohou přestat.

Mobilní aplikace Plej naučí děti zacházet s digitálními médii podle pravidel a zárověň vyvažovat čas před obrazovkami s časem venku face to face s ostatními dětmi, skrze aplikaci na sdílené aktivity s kamarády a jejich rodiči/prarodiči a monitorování času před obrazovkami. Projekt by měl zároveň sdružovat lidi s aktivním zájemem o své děti ze stejného města, školy, nebo školky a vytvářet tak sociální skupiny napříč generacemi. Rodiče/prarodiče jednoduchým způsobem přímo v aplikaci přidávají aktivity v blízkém okolí, jako je baseball, kopaná, hry v parku, nebo třeba piknik a děti se mohou přihlásít a jít si zasportovat. A to vše stále pod dozorem alespoň jednoho rodiče/prarodiče.

V dnešní době tráví děti 43% času vzhůru v kontaktu s technologiemi, což je zhruba 7 hodin denně a 70% času vzhůru na děti média působí. To je téměř nepřetržitý vliv médií na děti, což jistě nějaké následky zanechá.

Scénář aplikace Plej

  1. Instalace produktu – nejlépe od prvního kontaktu dítěte s digitálními médii
  2. rodiče/prarodiče přidávají aktivity, např. fotbal, baseball, hry v parku, nebo cokoliv jiného a děti se mohou v aplikaci jednoduše přihlásit a jít si zasportovat v blízém okolí
  3. Dítě hraje hry, prohlíží internet, chatuje…
  4. Dojde mu rodiči nastavený čas, trávený s digitálními médii a spustí se mu aplikace na sdílené aktivity
  5. Vybere si aktivitu dle preferencí, počasí, vzdálenosti, volných míst…
  6. A jde si zahrát
  7. Za splněnou aktivitu dostane body, za které si může vylepšovat avatara, který ho provází celou aplikací
Komerční banka