Chytré obsahové kampaně

12. prosince 2019Rady a tipy

Napadlo Vás někdy, jaké by to bylo, kdybyste mohli vytvářet, nastavovat a spravovat obsahové kampaně jednodušeji? Pokud ano, pak vězte, že Google Ads vám v tomto ohledu podá pomocnou ruku. Řešením jsou chytré obsahové kampaně.

1573423669-5

Chytré obsahové kampaně mají oproti klasickým obsahovým kampaním řadu výhod, ale také nevýhod. S chytrou kampaní ušetříte čas, ale do značné míry ztratíte možnost nastavit si kampaň přesně podle svých představ, požadavků a potřeb.

Podívejme se na výhody i nevýhody chytrých obsahových kampaní. V čem jsou chytré obsahové kampaně tak chytré? Odpověď je automatizace
Tento typ kampaní umožňuje vytvořit kreativu z Vašich podkladů zcela automaticky a v milionech různých kombinací. Tím zlepší jejich výkon především s ohledem na konverze.

K tomuto využívá chytrá kampaň 3 základní strategie:

  • automatické nabízení cen – chytré kampaně optimalizují nabídky na základě cílové ceny CPA a pravděpodobnosti konverze v jednotlivých aukcích tak, aby byly pro inzerenta co nejvýhodnější.
  • automatické cílení se v průběhu kampaně upravuje tak, aby reklamy získalyco nejvíce relevantních zákazníků, u kterých je vysoká pravděpodobnost konverze.
  • automatické vytváření reklam – reklamy se vytvářejí zcela automaticky. Vy pouze zadáte základní údaje, o zbytek se postará Google Ads
    Reklamy jsou vyvářeny, tak, aby se automaticky přizpůsobovalydostupnému reklamnímu prostoru v obsahové síti.

 

Co s chytrou obsahovou kampaní nemůžete?

  • Vytvářet reklamy manuálně;
  • používat manuální strategii nabídek;
  • manuálně nastavit cílení a umístění reklam;
  • měnit nastavení reklam.

Tyto body jsou v chytrých kampaních prováděny zcela automaticky bez možnosti intervence uživatelem. Co neumožňují chytré kampaně, umožňují klasické, a naopak.

Jedinou podmínkou spuštění chytrých kampaní je potřebný počet konverzí za uplynulých 30 dní. Za toto časové období musíte mít nasbíráno nejméně 50 konverzí v obsahové síti nebo 100 konverzí ve vyhledávací síti. 
Důvodem je právě rozsáhlá automatizace, pro kterou je potřeba mít velké množství dat, ze kterých se může chytrá kampaň „učit“.

Chytré obsahové kampaně vám mohou ušetřit potřebný čas na správu, a potřebné finance na provoz kampaně tím, že kampaň zobrazísprávnému uživateli, ve správný čas a za optimální cenu CPA.

Michal Škarda Webmium.cz