Dynamická reklama ve vyhledávání

05. prosince 2019Rady a tipy

Pokud zákazník ve vyhledávači hledá přesně to, co vy nabízíte, nejsnadnější a jeden z nejefektivnějších způsobů, jak tohoto zákazníka přivést právě na váš web, je dynamická reklama ve vyhledávání.

dynamicka-reklama

Tato forma propagace je ideální pro inzerenty s kvalitně zpracovaným webem či širokou nabídkou zboží na e-shopu. Zároveň cílí na zákazníky, které neosloví kampaně využívající klíčová slova vašeho webu, skvěle tedy funguje i se stávajícími reklamami.

JAK TO VYPADÁ?

Zákazník vyhledává ve vyhledávači výrazy, které úzce souvisí s nadpisy na vašich webových stránkách. Tyto nadpisy dynamická reklama ve vyhledávání použije, a zobrazí ji např. následovně:

Prodáváte sportovní zboží. Zákazník zadá ve vyhledávači “lehká běžecká obuv”, zobrazí se mu tedy vaše reklama s nadpisem “Odlehčené běžecké tenisky ABC”, klikne na vaši reklamu, a tím se mu otevře stránka s vaším e-shopem.

Dynamická reklama ve vyhledávání tak ulehčí práci potenciálním zákazníkům a dovede je přímo k tomu, co na vašem webu hledají.

JAK CÍLÍME?

Obsah ze vstupní stránky vašeho webu je přesně to, co dynamická reklama ve vyhledávání využije ke svému zacílení. Můžete si vybrat z několika možností cílení a určit, které ze stránek mají dynamické reklamy ve vyhledávání používat.

Výhody

  • Žádná klíčová slova. Velká výhoda je, že odpadá zdlouhavé nastavování klíčových slov.
  • Personalizace. Pokud např. nemáte dané zboží na skladě, jednoduše si zvolíte, aby se reklamy na toto zboží nezobrazovaly. Pokud však chcete reklamy cílit na konkrétní produkt či kategorii, jste jen několik málo kliknutí daleko.
  • Zákazníci se pohrnou. Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou známé tím, že mohou pomoci rapidně zvýšit návštěvnost vašich stránek a zvýšit prodej.
  • Žádné nastavování nadpisů, Google Ads si totiž vygeneruje dynamickou reklamu i jasný nadpis sám. Dle zákazníkova vyhledávání Google Ads vygeneruje nadpis, který odpovídá nejvhodnější stránce vašeho webu. Od vašeho zboží či služeb tak zákazníka dělí už jen kliknutí.

Nevýhody

  • Pokud často (např. akce každý den) měníte obsah svého webu, dynamické reklamy ve vyhledávání nedoporučíme.
  • Tento typ reklamy má omezený obsah. Nebude tedy fungovat pro weby pro dospělé, hazardní hry či weby z farmaceutického odvětví.
  • Doména vašeho webu musí začínat http://. Pokud váš web funguje pouze s https://, není možné s těmito reklamami pracovat a výsledek bude zamítnut s důvodem “Nefunkční cíl”.

 

Michal Škarda Webmium.cz