Google Data Studio: Usnadněte si reportování PPC kampaní

Kdo by nechtěl mít přehled nad výsledky svých realizovaných kampaní? Každý, kdo dnes propaguje své produkty či služby pomocí PPC kampaní, chce vidět výsledky. Ať už jde o propagaci ve vyhledávací síti či v síti obsahové. Ano, mohou se podívat na čísla, ale ne všichni jim detailně rozumí. Ideální způsob prezentace výsledků placené reklamy, jsou grafy.

Ještě do nedávna se PPC specialisté potýkali s tím, že si museli data z kampaní exportovat ručně. A k těmto datům taktéž ručně vytvářet všechny grafy. Pro snadnější pochopení u klientů. Nejen, že to bylo neefektivně pomalé, ale také se tam mohli vloudit chyby.

Efektivní řešení? Poděkujme Googlu. Ti přišli s chytrým nástrojem - Google Data Studio. Díky němuž si tuto práci může zjednodušit opravdu každý. Data Studio je jednoduchý online nástroj, který zobrazuje data a dokáže vytvářet přehledné grafy při minimálním vloženém úsilí.

Proč jej využívat? Nejen, že usnadní práci a ušetří čas. Vytváří přehledné grafy a tabulky, získává reálná data z více zdrojů a nemusíte žádat o přístup do Google Analytics. Jakto? K datům se dostanete pomocí URL “sharing settings”.

V současné době jsou k dispozici dva balíčky Data Studia. Rozdíl je ve funkčnosti. Asi jako u většiny programů. Google nabízí plnou verzi bez jakéhokoliv omezení. Tato verze je součástí balíčku nástrojů 360 a je zpoplatněna. Druhou možností programu je samozřejmě i free verze. Tato verze zatím není pro Českou republiku plně přístupná.

Data Studio funguje na principu Drag & Drop, který je možné napojit na téměř každý datový zdroj (AdWords, Google Analytics, Google Sheets, Search Console, Youtube Analytics, Attribution 360, BigQuery, Cloud SQL, DCM, MySQL i PostgreSQL).

Díky Google Data Studiu můžete vytvářet reporty jednotlivých účtů, který budou vždy aktuální. Reporty v Data Studiu mají také tu výhodu, že si je mezi sebou můžete sdílet s kolegy či s daným klientem.

I když nejste profesionální grafik, díky Data studiu se jím může stát opravdu každý. Data Studio vám umožní připravit data v přehledných tabulkách a grafech tak, aby byly na první pohled dobře pochopitelné pro každého.

Vybrat si můžete z následujících typů grafů:

V Google Data Studio si můžete vybrat z několika grafických šablon, které jsou přednastavené. Není problém vytvořit si vlastní na základě svých požadavků. Což vidíme, jako velkou výhodu. Jelikož jako většina firem i my tvoříme svoje vlastní šablony, které budou odpovídat naší firemní identitě.

Díky Google Data Studiu budete mít více času na důkladné vymýšlení nových strategií a kampaní. Získáte více času na práci s optimalizací kampaní. Vaši klienti už budou jen spokojenými klienty.

Výsledný report pak může vypadat třeba takto:

Google Studio report

Petra Šmejdová
Webmium.cz

Uveřejněno:

Další rady a tipy