Jak na cíle v Google Analytics?

Měření stanovených cílů je jasná věc. Počet objednávek, tržby a návštěvnost máte jistě v malíčku. Kouknete a vidíte. Ale jak jste na tom s měřením složitějších cílů? Třeba proklik z obsahové stránky na produkt nebo vyplnění kontaktního formuláře. Tyto cíle už nejsou v Google Analytics na první pohled patrné. Abyste je mohli měřit a vyhodnocovat, je potřeba je správně nastavit.

Hodnotu cíle nastavujeme tak, aby odpovídala přínosu dané akce. Pokud tedy vím, že průměrně z 200 návštěvníků, kteří si zobrazili určitou obsahovou stránku, vznikla objednávka v hodnotě 2000 Kč, má pro mě zobrazení dané stránky hodnotu 20 Kč.

Př.: Každý návštěvník, který navštíví obsahovou stránku eshopu, nabízející instalaci a servis produktů zdarma, má pro vlastníka hodnotu 20 Kč.

Kde cíle nastavuji?

Cíle nastavujeme v Google Analytics: Správce -> Výběr dat -> Cíle. Následně zvolíme “Nový cíl”.

Typy cílů:

Návštěva konkrétní stránky webu

Doba strávená na webu

Zobrazení určitého počtu stránek

Události

Nastavení cíle typu událost

Cíle typu událost reagují na nějakou akci na webové stránce, například na odeslání formuláře. Pokud návštěvník odešle formulář, pošlu do Google Analytics informaci typu Událost:

Např.: Měření konverzí

Např.: Odeslání formuláře

Např.: Poptávkový formulář

Např.: 20

Cíl následně nastavíme tak, aby odpovídal datům, která do Google Analytics posíláme. Je tedy potřeba si dát pozor na to, aby se hodnoty, které do Google Analytics posíláme, shodovaly s nastavením daného cíle v Google Analytics.

Poznámka.: Ne všechna pole události musí být vyplněna.

Jak poslat do Google Analytics informaci o události

Do Google Analytics mohu poslat informaci o události několika způsoby:

Odesláním události za pomocí Google Tag Manageru

Pokud chci použít pro odeslání události do Google Analytics program Google Tag Manager postupuji následovně:

Martin Masařík
Webmium.cz

Uveřejněno:

Další rady a tipy