Pouštíme se do PPC kampaní

Představte si, že pan Novák projeví zájem o PPC reklamu. Jeho požadavek? “Udělejte mi reklamu na ten můj web se šperky.” Pro PPC Specialistu určitě nedostačující informace. Co tedy všechno potřebujeme vědět, aby měla reklama šanci na úspěch a specialisté marketingových kampaní navrhli co nejefektivnější kampaň?

A výsledek?

Pan Novák má eshop responzivní eshop se šperky. Převážně s náramky. Předchozí zkušenosti s kampaněmi nemá. Většinou u něj nakupují ženy ve věku 20 – 45 let. Náramky jsou ručně vyráběné s přírodních materiálů, lze si vyrobit i vlastní na míru. Konkurence je velmi vysoká. Nejsilnější konkurent je Pandora. Můžeme počítat s rozpočtem 30 tisíc na měsíc. Chtěl by více zákazníků a export na zahraniční trhy. Nejvíce ženy nakupují v létě, protože chtějí zazářit doplňky k letním outfitům.

Na Vánoce se lehce obměňuje cílová skupina. Na muže. Kupují zde vysněný náramek jako vánoční dárek své ženě či přítelkyni.

S takovýmto výstupem se už pracuje daleko lépe a PPC specialista má tak mnohem přesnější údaje, bez toho aniž by musel příliš zdlouhavě brouzdat v Google Analytics. Vždyť přeci musíte znát precizně své klienty, pokud chcete být jednička na trhu. Držte se toho a při zadávání PPC kampaní, vybraným specialistům, buďte konkrétní a co nejdetailnější. Výsledek pak bude mít efekt, o jakém sníte.

Roman Kudrna
Webmium.cz

Uveřejněno:

Další rady a tipy