iPodnikatel

Několik slov o Vaší společnosti a čím se zabývá? 

Snažíme se podpořit všechny, kteří uvažují o vlastním podnikání, bez ohledu na to, zda to bude malé podnikání při práci, nebo technologický startup s ambicí úspěchu na mezinárodním trhu. Kromě vytváření informačních zdrojů na portále www.ipodnikatel.cz a v e-magazínu Starting UP nabízíme služby jak pro začínající podnikatele, tak i pro živnostníky a firmy (od přípravy podnikatelského plánu a průzkumu trhu, přes cenotvorbu až po marketingové strategie).   

Proč jste se rozhodl/i být partnerem grantového programu Nastartujte se?

Jednoduše proto, že pro začínající podnikatele mám slabost :) Líbí se mi na nich především to, že se nebojí brát svůj osud do vlastních rukou, mají spoustu energie, jdou za svým snem a pracují na svých nápadech. Nastartujte se jim pak může do začátku hodně pomoci a celý proces hledání místa na trhu urychlit nejen díky finanční výhře, ale už jen tím, že každý účastník bude muset jasně zformulovat svůj záměr. 

Spolupracujete/poskytli jste služby vítězům minulých ročníků grantového programu Nastartujte se – Jak se Vám s nimi spolupracovalo? V čem jste jim pomohli?

Ano, v minulých ročnících jsme pomáhali především s PR prostřednictvím portálu a e-magu. Vždy to byla příjemná spolupráce. Letos nově nabízíme vítězům Nastartujte se i konzultace, na které se těšíme.

Již čtvrtým rokem zasedáte v porotě. Co podle Vás rozhoduje o vítězi?

Za mě je to především to, že podnikatel dokáže jasně odpovědět na základní otázky co, pro koho, jak a za kolik chce dělat. Vždy také pomůže, když je projekt v něčem nový a když už si pro něj podnikatel dokázal (nebo alespoň zkusil) najít první platící zákazníky a má tak první „ostrá“ čísla, o které může své plány opřít. V neposlední řadě také hraje svou roli osobnost daného člověka při osobní prezentaci. Tu bych určitě nepodceňoval.

Co byste poradili začínajícím podnikatelům, kteří se přihlásí do letošního ročníku?

To samé, co v minulých ročnících. Aby při plánování používali selský rozum a nehledali zbytečné složitosti tam, kde nejsou. Aby si při svých úvahách sundali „růžové brýle“, své plány stavěli na pevných základech a hlavně se snažili co nejdříve najít svého zákazníka. A především, aby se nebáli o svých nápadech mluvit a obklopili se lidmi, se kterými budou moci sdílet své podnikatelské radosti i strasti.

Uveřejněno:

Další rozhovory s partnery