Na začátku stála jednoduchá otázka. Proč neexistuje zdravější alternativa chipsů bez rostlinných olejů? Zkusili jsme to doma, na hovězím loji, který nám dodala lokální farma, a výsledek nás překvapil. Chipsy byly křupavější, chutnější a mnohem poctivější. Rozhodli jsme se, že tenhle nápad musí ochutnat i ostatní.
Od května vyrábíme a prodáváme naše chipsy a během krátké doby se dostaly do zhruba 40 obchodů po celé ČR. Najdete nás i na farmářských trzích a v online obchodech. Každou várku děláme v malovýrobě s jednoduchými stroji, využíváme lokální zdroje a snažíme se minimalizovat odpad i plasty.
Naším cílem je budovat značku, která nabídne nejen originální chuťový zážitek, ale i udržitelný přístup. Postupně přidáváme nové příchutě a plánujeme expanzi i do zahraničí. Věříme, že chipsy můžou být víc než jen rychlé občerstvení – můžou být poctivé, zodpovědné a cool.
Začali jsme v kuchyni s nápadem na zdravější chipsy bez rostlinných olejů. Dnes je vyrábíme na hovězím loji, křupavé, poctivé a úplně jiné než vše, co znáte.
O projektu
Naše chipsy vznikly z vlastní potřeby, jelikož na trhu chyběla zdravější alternativa k běžným chipsům smaženým v rostlinných olejích. Zkusili jsme doma první várku na hovězím loji, který jsme měli z farmy, a výsledek nás přesvědčil, že tohle má smysl. Z nápadu se rychle stal projekt, který jsme začali rozvíjet do podoby skutečné značky.
Dnes chipsy vyrábíme v malovýrobě s využitím jednoduchých strojů, jako je krouhač a jednoduchá fritéza. Hovězí lůj odebíráme od lokální farmy, kde by jinak zůstal nevyužitý, obaly máme od české firmy a celkově se snažíme minimalizovat odpad a omezovat plasty.
Od května jsme vstoupili na trh a během krátké doby se naše chipsy dostaly do cca 40 obchodů po celé ČR. Prodáváme také na farmářských trzích a prostřednictvím online obchodů se zdravými potravinami. Do budoucna plánujeme nové příchutě a expanzi i na evropské trhy, kde zatím obdobný produkt neexistuje.
Zákazníci oceňují originální chuť, poctivou malovýrobu a moderní přístup k balení i komunikaci. Jako mladá firma jsme flexibilní a blízcí cílové skupině, kterou oslovujeme autentickým obsahem na sociálních sítích, zejména TikToku a Reels.
Projekt není jednorázový, je to hlavně dlouhodobě budovaná značka, která propojuje inovaci, udržitelnost a chuťový zážitek, a má ambici stát se lídrem v nové kategorii chipsů.