Google Ads? Pomocník ve světě online reklamy.

02. prosince 2019Rady a tipy

Také byste rádi propagovali svůj web nebo internetový obchod, ale nevíte, jak na to? V následujících řádcích nahlédneme do tajů Google Ads a popíšeme si, jaké základní možnosti tento nástroj nabízí.

google-ads

Pokud se rozhodnete pro inzerci ve vyhledávací nebo obsahové síti Google, první, co budete potřebovat, je účet Google Ads. Abyste mohli účet založit, potřebujete platný email na Googlu, který bude sloužit pro přihlášení.

Podívejme se nyní společně podívat na to, jaké máme kampaně v prostředí Google Ads a v krátkosti si je popišme:

KAMPAŇ VE VYHLEDÁVACÍ SÍTI

Pro tento typ kampaně je stěžejní textový inzerát a klíčová slova, díky kterým se inzerát může zobrazit ve vyhledávání. Na tomto místě bych rád uvedl, že dané klíčové slovo, které se shoduje s vyhledávacím dotazem, není jedinou podmínkou zobrazení inzerátu. K dalším podmínkám například patří kvalita vytvořeného inzerátu, který by v sobě měl obsahovat taková klíčová slova, o kterých inzerát pojednává.

Jelikož dané inzeráty mezi sebou soutěží o reklamní prostor v aukci, tak dané klíčové slovo musí být dostatečně nabidováno, aby se inzerát na dané klíčové slovo zobrazil. Pokud k inzerátu přidáte i rozšíření, například o podstránky či volání, zvýší se kvalita inzerátu, a tím i šance na to, že se Váš inzerát zobrazí nad výsledky organického vyhledávání.

KAMPAŇ V OBSAHOVÉ SÍTI

Tento typ primárně necílí pomocí klíčových slov. Jak již z názvu vyplývá, reklamy v této kampani se nezobrazují ve vyhledávací síti, nýbrž obsahové.

Obsahová síť je tvořena velkým množstvím rozmanitých webů, na kterých se mohou Vaše reklamy zobrazovat. To, na kterých webech se budou reklamy zobrazovat, případně komu se budou zobrazovat, můžete ovlivnit pomocí cílení v obsahové síti.

KAMPAŇ V NÁKUPECH

Tento typ kampaně je vhodný pro eshopy a pomáhá propagovat výrobky, které nabízíte. K tomuto typu kampaně potřebujete:

  • feed s Vašimi produkty,
  • ověřenou a nárokovatelnou doménu eshopu
  • účet Google Merchant center propojený s Vaším účtem google Ads.

Všechny tři typy kampaní (pro úplnost - další dva typy kampaní: kampaň na aplikace a videokampaň) mohou fungovat společně a fungování jedné nevylučuje fungování druhé. Obecně platí, že čím více různých typů kampaní vytvoříte, tím větší dosah budou Vaše reklamy mít. Pro správné fungování jakékoliv kampaně je nezbytné si dobře promyslet nejen to, kde by se Vaše reklamy měly zobrazovat, ale také to, kde nebo na jaký dotaz by se zobrazovat neměly.

V různých typech kampaní provádíme různé typy vyloučení:

  • Ve vyhledávací síti můžeme přidat tzv. vylučující klíčová slova = nechceme, aby se nám při zadání těchto slov inzeráty zobrazovaly;
  • obsahové síti můžeme vyloučit konkrétní téma, umístění nebo web. Nechceme-li zobrazovat reklamy v aplikacích, tyto aplikace vyloučíme;
  • Stejný princip funguje i v kampani Google nákupy. Produkty, které nechceme zobrazovat, jednoduše vyloučíme.

 

Vyloučení umístění, tématu nebo klíčového slova je dobré si osvojit, protože nám výrazně pomůže eliminovat nežádoucí prokliky, a ušetřit tak nemalé finanční prostředky na fungování kampaně.

Google Ads není všemocným sluhou, který za Vás udělá veškerou práci. Hlavním hnacím motorem Vašich kampaní jste jen Vy, Vaše nápady a kreativita a Google je pouze dobrým průvodcem ve světě online kampaní.

Michal Škarda Webmium.cz