Kdo by nechtěl mít přehled nad výsledky svých realizovaných kampaní? Každý, kdo dnes propaguje své produkty či služby pomocí PPC kampaní, chce vidět výsledky. Ať už jde o propagaci ve vyhledávací síti či v síti obsahové. Ano, mohou se podívat na čísla, ale ne všichni jim detailně rozumí. Ideální způsob prezentace výsledků placené reklamy, jsou grafy.
Ještě do nedávna se PPC specialisté potýkali s tím, že si museli data z kampaní exportovat ručně. A k těmto datům taktéž ručně vytvářet všechny grafy. Pro snadnější pochopení u klientů. Nejen, že to bylo neefektivně pomalé, ale také se tam mohli vloudit chyby.
Efektivní řešení? Poděkujme Googlu. Ti přišli s chytrým nástrojem - Google Data Studio. Díky němuž si tuto práci může zjednodušit opravdu každý. Data Studio je jednoduchý online nástroj, který zobrazuje data a dokáže vytvářet přehledné grafy při minimálním vloženém úsilí.
Proč jej využívat? Nejen, že usnadní práci a ušetří čas. Vytváří přehledné grafy a tabulky, získává reálná data z více zdrojů a nemusíte žádat o přístup do Google Analytics. Jakto? K datům se dostanete pomocí URL “sharing settings”.
V současné době jsou k dispozici dva balíčky Data Studia. Rozdíl je ve funkčnosti. Asi jako u většiny programů. Google nabízí plnou verzi bez jakéhokoliv omezení. Tato verze je součástí balíčku nástrojů 360 a je zpoplatněna. Druhou možností programu je samozřejmě i free verze. Tato verze zatím není pro Českou republiku plně přístupná.
Data Studio funguje na principu Drag & Drop, který je možné napojit na téměř každý datový zdroj (AdWords, Google Analytics, Google Sheets, Search Console, Youtube Analytics, Attribution 360, BigQuery, Cloud SQL, DCM, MySQL i PostgreSQL).
Díky Google Data Studiu můžete vytvářet reporty jednotlivých účtů, který budou vždy aktuální. Reporty v Data Studiu mají také tu výhodu, že si je mezi sebou můžete sdílet s kolegy či s daným klientem.
I když nejste profesionální grafik, díky Data studiu se jím může stát opravdu každý. Data Studio vám umožní připravit data v přehledných tabulkách a grafech tak, aby byly na první pohled dobře pochopitelné pro každého.
Vybrat si můžete z následujících typů grafů:
- Time series neboli spojnicový graf
- Bar chart neboli sloupcový graf
- Pie Chart neboli koláče
- Tabulky
- Geo Mapa
- Scoreboard neboli srovnání
- Bullet Chart neboli plnění cílů
- Scatter Chart neboli bodový graf
- Area Chart neboli plošný graf
V Google Data Studio si můžete vybrat z několika grafických šablon, které jsou přednastavené. Není problém vytvořit si vlastní na základě svých požadavků. Což vidíme, jako velkou výhodu. Jelikož jako většina firem i my tvoříme svoje vlastní šablony, které budou odpovídat naší firemní identitě.
Díky Google Data Studiu budete mít více času na důkladné vymýšlení nových strategií a kampaní. Získáte více času na práci s optimalizací kampaní. Vaši klienti už budou jen spokojenými klienty.
Výsledný report pak může vypadat třeba takto:
Autor: Petra Šmejdová Webmium.cz