Jak neskončit ve spamu

18. listopadu 2019Rady a tipy

Hromadné rozesílání e-mailů na vaše klienty má svá pravidla. Tentokrát se dozvíte, čemu se vyvarovat, aby vaše zprávy nespadly do spamu, tedy do nevyžádané pošty.

neskoncit-ve-spamu

Na e-mailing se musí chytře. Celkově by měl být založený na kvalitním obsahu a sdělení, aby lákal k přečtení a příjemce neobtěžoval.

K tomu je potřeba držet se takových zásad, aby vaše zpráva neskončila v nevyžádané poště. Hlavním nepřítelem hromadné rozesílky jsou totiž SPAM filtry příjemců. Všechny filtry posuzují stejné věci, některé s jinou vahou než ostatní, to je jediný rozdíl.

ČEMU SE TEDY VYHNOUT?

  • Nepište předmět verzálkami (tedy velkými písmeny), ale nepoužívejte je ani moc v těle e-mailu, hlavně v nadpisech. Spam filtry už jsou na předměty typu VELKÁ SLEVA „vycvičené“.
  • Nedávejte do předmětu e-mailu emotikony nebo jiné obrázky. To je totiž jasný signál pro spam filtr, že se o spam jedná.
  • Slova, která zaujmou mohou být i jiná, než sleva, akce, zdarma, 100%, $$$, Free, výhra, výherce a podobně. Jistě, občas nebo v rozumném předmětu je použít můžete, ovšem opatrně s nimi.
  • Vybírejte také vhodné velikosti písma, ideálně je nekombinujte a celý e-mail pište jednou velikostí a jedním fontem. Využijte spíše nadpisů(H1, H2, H3) a ztučnění textu.
  • Při odesílání HTML obsahů vkládejte do obrázků také jejich popis a dejte si pozor, aby HTML kód byl validní. To můžete ověřit třeba zde https://validator.w3.org/#validate_by_input+with_options.
  • Nepište emaily ve Wordu, pokud ano, tak nezapomeňte text kopírovat jako čistý text, aby s sebou nenesl zbytečně i kód z textového editoru. Vy ho sice neuvidíte, ale e-mailová služba ho pozná a něco by se mohlo pokazit, rozházet a tak dále. Pro vkládání čistého textu existuje místo tradičního Ctrl+V jiná klávesová zkratka. Ctrl+Shift+V. Málokdo ji zná, ale dá se použít v podstatě všude.
  • Pokud budete mít v e-mailu obrázky (HTML obsah), bude nutné dodržet i patřičný poměr textu vzhledem k obrázkům. SPAM filtry totiž penalizují zprávy s převyšujícím obsahem obrázků nad texty. Proto rozhodně neposílejte e-maily jako jeden obrázek, ve kterém je již všechen text zahrnut. Co když bude mít příjemce zakázáno (firemní politikou nebo nastavením e-mailového klienta) otevírat obrázkové zprávy? Pak v e-mailu neuvidí zhola nic. Proto je dobré obsah e-mailu umístit i na vaše webové stránky a do e-mailu přidat odkaz jako alternativu.
  • Před rozesílkou můžete provést test kvality e-mailu například na https://www.mail-tester.com/. Zde dostanete kompletní zprávu o stavu vašeho e-mailu. Budete přesně vědět, jaké technické vlastnosti vašemu e-mailu chybí. Pokud uděláte vše dobře, dosáhnete skóre 10/10 a můžete posílat. Víc pro úspěch Vašeho e-mailu po technické stránce již neuděláte.

Pokud to tedy s vašimi newslettery (a vašimi zákazníky) myslíte vážně, mějte tyto body na paměti. A my vám a vaší poště přejeme spoustu úspěchů!

Autor: Tomáš Novotný, Stable.cz