Jak vytvořit a zaujmout facebookovou stránkou?

09. prosince 2019Rady a tipy

Konkurence je na facebooku obrovská, a proto je třeba soustředit se na to, jak zákazníky zaujmout právě vaší stránkou. Pojďme se podívat na to, jak vytvořit perfektní facebookovou stránku od samého začátku.

1573422777-3

Klikněte na tento odkaz a začněte s vytvořením vlastní facebookové stránky.

fb1.jpg

Otevřou se dvě možnosti: „Firma nebo značka“ a „Komunita nebo veřejně známá osobnost“.

Jelikož chceme vytvořit firemní facebookovou stránku, klikněte na tlačítko „Začínáme“ u možnosti „Firma nebo značka“.Vyplňte potřebná pole, která se vám zobrazí po zvolení kategorie.

V dalším kroku po vás facebook bude chtít, abyste nahráli profilovou a úvodní fotografii.

fb2.jpg


Profilová fotografie – 170 x 170 px

Jako profilovou fotografii zvolte logo své firmy.

Úvodní fotografie – 820 x 462 px

Jako úvodní fotografii zvolte fotografii nebo grafiku, kterou si uživatele získáte na první pohled. Místo úvodní fotografie můžete také použít úvodní video, čímž získáte skvělý prostor na to, popsat svou firmu, a máte tak větší šanci uživatele zaujmout.

Jako další krok nezapomeňte vyplnit co nejvíce informací, které můžete upravit v sekci „Informace“, kde uživatelé vyhledávají kontakty a adresu firmy.

fb3.jpg

V sekci „Informace“ máte možnost vyplnit i sekci „Příběh“, kde se můžete uvolnit a rozpovídat se o příběhu své firmy. Tento příběh bude všem na očích po pravé straně facebookové stránky. Rozměry příběhové fotografie jsou 1200 x 445 px. Příběhová fotografie se na facebookové stránce zobrazí celá pouze po kliknutí.

Nezapomeňte na vytvoření uživatelského jména Vaší stránky.

fb4.jpg

Díky této maličkosti vás budou uživatelé moci lépe najít a URL facebookové stránky se ze zbytečně dlouhého odkazu změní jen na facebook.com/jméno/ .

Přidejte CTA (tzv. ”call to action”) tlačítko. Pod úvodní fotografií je tlačítko s několika možnostmi co do něj vložit, jako je například zaslání zprávy nebo proklik na webovou stránku.

fb5.jpg

Upravte si sekce stránky podle své firmy. V nastavení stránky zvolte sekci „Šablony a karty“. Tato sekce vám umožňuje upravit si svou facebookovou stránku podle toho, čím se firma zabývá.

Karty = různé sekce facebookové stránky jako je Hlavní stránka, Příspěvky, Informace, a další. Facebook nabízí i šablony těchto karet podle druhu firmy, můžete si je uspořádat dle potřeby.

Nejdůležitější karty:

  • Služby – Ukažte uživatelům jaké služby firma nabízí a ulehčete jim tak seznámení se.
  • Hodnocení – Na této kartě mohou uživatelé hodnotit firmu pomocí recenzí. Zpětná vazba je důležitá.
  • Kariéra – Nabíráte nové zaměstnance? V tom případě tato karta nesmí chybět. Přidejte si zde inzeráty na nábor zaměstnanců.
  • Události- Do sekce události si můžete přidat všechny, nejen vámi vytvořené události, aby měli uživatelé větší přehled o dění kolem vás.
  • Skupiny – Máte vytvořenou skupinu např. pro diskuzi s fanoušky? Přidejte si tuto kartu, aby skupina byla všem na očích a neustále rostla.
  • Poznámky – Pokud pořádáte soutěž, tato karta Vám poslouží jako skvělý pomocník, kam můžete „uklidit“ pravidla soutěže, aby se z příspěvku nestal dlouhý paragraf, který se nikomu nebude chtít číst.
  • Nabídky – Na této kartě dáte uživatelům vědět o slevových kódech či akcích.
  • Obchod – Sem přidejte všechny své produkty z e-shopu. Uživatelé si tak můžou prohlížet produkty aniž by opustili Facebook. Všechny produkty můžete označovat i v příspěvcích, kde se na ně fanoušci stránky můžou přímo prokliknout.

fb6.jpg

Na facebookovou stránku si můžete přidat i jiné karty, které Facebook nenabízí, jako je například YouTube nebo Instagram. Tyto karty mohou být přidány pomocí aplikací.

Vytvořte svůj první příspěvek – fotku nebo odkaz s popisem, aby stránka vypadala zajímavě, a začněte budovat svou komunitu, se kterou jako facebooková stránka a firma porostete.

Perfektně vyplněná facebooková stránka je připravena tvořit velké věci, a hlavně prodávat.

David Bálek Webmium.cz