- Informace o předchozí zkušenosti s inzercí
Měl klient už předchozí zkušenost s nějakou inzercí na Sklik, AdWords či Facebook? Jaké byly výsledky? - Informace o produktu či službě
Co budeme prodávat? V čem jsou konkurenční výhody nabízeného produktu či služby? Kolik je marže? - Informace o konkurenci
Mám klient nějakou konkurenci? V čem je konkurence silnější? Jaké komunikační kanály tato konkurence využívá? - Informace o trhu
Je produkt hledaný? Znají ho již lidé? Kolik je cena prokliku? - Cíle kampaní?
Co má být cílem? - Podpořit brand? Zvýšit povědomí či návštěvnost? Zvýšit tržby, počet zákazníků a objednávek? Chystá klient export na zahraniční trhy? - Kolik klient chce investovat?
S jakým rozpočtem můžeme pracovat? - Kdo je současný zákazník?
Na koho máme především cílit reklamu – pohlaví, věk, určitá lokalizace? - Ovlivňuje produkt či službu sezónnost?
Kdy je vaše nejslabší a nejsilnější období? Sezónnost ovlivňuje úspěšnost kampaní.
A VÝSLEDEK?
Pan Novák má eshop responzivní eshop se šperky. Převážně s náramky. Předchozí zkušenosti s kampaněmi nemá. Většinou u něj nakupují ženy ve věku 20 – 45 let. Náramky jsou ručně vyráběné s přírodních materiálů, lze si vyrobit i vlastní na míru. Konkurence je velmi vysoká. Nejsilnější konkurent je Pandora. Můžeme počítat s rozpočtem 30 tisíc na měsíc. Chtěl by více zákazníků a export na zahraniční trhy. Nejvíce ženy nakupují v létě, protože chtějí zazářit doplňky k letním outfitům.
Na Vánoce se lehce obměňuje cílová skupina. Na muže. Kupují zde vysněný náramek jako vánoční dárek své ženě či přítelkyni.
S takovýmto výstupem se už pracuje daleko lépe a PPC specialista má tak mnohem přesnější údaje, bez toho aniž by musel příliš zdlouhavě brouzdat v Google Analytics. Vždyť přeci musíte znát precizně své klienty, pokud chcete být jednička na trhu. Držte se toho a při zadávání PPC kampaní, vybraným specialistům, buďte konkrétní a co nejdetailnější. Výsledek pak bude mít efekt, o jakém sníte.
Roman Kudrna
Webmium.cz