Pouštíme se do PPC kampaní

31. srpna 2017Rady a tipy

Představte si, že pan Novák projeví zájem o PPC reklamu. Jeho požadavek? “Udělejte mi reklamu na ten můj web se šperky.” Pro PPC Specialistu určitě nedostačující informace. Co tedy všechno potřebujeme vědět, aby měla reklama šanci na úspěch a specialisté marketingových kampaní navrhli co nejefektivnější kampaň?

PPC-kampane_1
  • Informace o předchozí zkušenosti s inzercí
    Měl klient už předchozí zkušenost s nějakou inzercí na Sklik, AdWords či Facebook? Jaké byly výsledky?
  • Informace o produktu či službě
    Co budeme prodávat? V čem jsou konkurenční výhody nabízeného produktu či služby? Kolik je marže?
  • Informace o konkurenci
    Mám klient nějakou konkurenci? V čem je konkurence silnější? Jaké komunikační kanály tato konkurence využívá?
  • Informace o trhu
    Je produkt hledaný? Znají ho již lidé? Kolik je cena prokliku?
  • Cíle kampaní?
    Co má být cílem? - Podpořit brand? Zvýšit povědomí či návštěvnost? Zvýšit tržby, počet zákazníků a objednávek? Chystá klient export na zahraniční trhy?
  • Kolik klient chce investovat?
    S jakým rozpočtem můžeme pracovat?
  • Kdo je současný zákazník?
    Na koho máme především cílit reklamu – pohlaví, věk, určitá lokalizace?
  • Ovlivňuje produkt či službu sezónnost?
    Kdy je vaše nejslabší a nejsilnější období? Sezónnost ovlivňuje úspěšnost kampaní.

A VÝSLEDEK?

Pan Novák má eshop responzivní eshop se šperky. Převážně s náramky. Předchozí zkušenosti s kampaněmi nemá. Většinou u něj nakupují ženy ve věku 20 – 45 let. Náramky jsou ručně vyráběné s přírodních materiálů, lze si vyrobit i vlastní na míru. Konkurence je velmi vysoká. Nejsilnější konkurent je Pandora. Můžeme počítat s rozpočtem 30 tisíc na měsíc. Chtěl by více zákazníků a export na zahraniční trhy. Nejvíce ženy nakupují v létě, protože chtějí zazářit doplňky k letním outfitům.

Na Vánoce se lehce obměňuje cílová skupina. Na muže. Kupují zde vysněný náramek jako vánoční dárek své ženě či přítelkyni.

S takovýmto výstupem se už pracuje daleko lépe a PPC specialista má tak mnohem přesnější údaje, bez toho aniž by musel příliš zdlouhavě brouzdat v Google Analytics. Vždyť přeci musíte znát precizně své klienty, pokud chcete být jednička na trhu. Držte se toho a při zadávání PPC kampaní, vybraným specialistům, buďte konkrétní a co nejdetailnější. Výsledek pak bude mít efekt, o jakém sníte.

Roman Kudrna
Webmium.cz