Proč se neobejdete bez PPC reklamy a jak funguje?

16. listopadu 2020Rady a tipy

Chcete, aby se ve vyhledávačích váš web zobrazoval mezi prvními? S tím vám pomůže PPC reklama! PPC je zkratka anglického výrazu Pay Per Click. To znamená, že platíte za každý proklik na vaše stránky. Tedy zaplatíte za každého člověka, kterého vaše reklama zaujme a klikne na ni.

PPC

Jak to vlastně celé funguje?

Vyberete si klíčová slova, která vaši zákazníci pravděpodobně hledají. Jakmile je někdo zadá do vyhledávače, spustí se reklama. Pokud máte vše dobře a kvalitně nastaveno a výsledek bude pro potenciálního zákazníka relevantní, odkaz na váš web se ukáže na prvních příčkách. Oproti jiným druhům reklamy zde platíte pouze až za člověka, který navštíví vaše stránky, protože ho nějaký způsobem zaujaly a chce se o vašich službách dozvědět více. 

Jaké má PPC reklama výhody?

Přesné zacílení – Svou reklamu můžete zacílit přesně. Je jen na vás, zda chcete svou reklamu cílit na potenciální zákazníky, kteří projeví zájem o konkrétní službu nebo zboží, nebo si vyberete další faktory jako například věk, pohlaví, lokace,...

Rychlost – Reklama se případným návštěvníkům zobrazí téměř okamžitě.

Rozpočet – Je jen na vás, kolik do PPC reklamy vložíte peněz.

Měřitelnost – Výsledky vaší reklamy jsou snadno měřitelné. Dozvíte se, kolikrát se vaše kampaň zobrazila, na jakém místě se pohybovala ve vyhledávačích, kolikrát na ni bylo kliknuto, a hlavně kolik jste za danou kampaň utratili. 

Flexibilita – Svou vytvořenou kampaň můžete kdykoliv a jakkoliv upravovat tak, jak se vám zrovna hodí. Navíc každá vaše kampaň může cílit na jinou skupinu lidí. 

Jaké má PPC reklama nevýhody?

Vývoj – PPC reklamy se neustále vyvíjejí. Co bylo včera už nemusí být dnes. Aby byla vaše kampaň úspěšná, musíte ji neustále hlídat a přizpůsobovat trendům, potřebuje péči a čas.

Strategie – Je důležité si pro každou svou kampaň zvolit dobrou strategii a mít předem připravené podklady. V tom vám může pomoci třeba i sledování konkurence.

Jaké jsou nejrozšířenější PPC systémy?

PPC systémy vznikly u internetových vyhledávačů a mezi nejrozšířenější u nás jsou Sklik a Google Ads. Sklik provozuje Seznam.cz a Google Ads je nástroj Googlu. Většina uživatelů ale využívá služeb Google Ads.

Google Ads
Jak už bylo řečeno, jedná se o systém Googlu. Je nejrychleji vyvíjejícím se systémem na reklamy. Pokud budete využívat Google Ads, tak se vaše reklamy budou zobrazovat v rámci vyhledávače Google a jeho partnerů (Youtube, Google Maps,...). 

Sklik
Je český PPC systém pocházející od Seznam.cz. Není tolik rozšířený jako Google Ads, ale pokud chcete svou reklamu zobrazovat na Seznam.cz a jeho partnerských webech (Sbazar, Firmy.cz,...), je to pro vás ta pravá volba.

Do PPC reklamy se rozhodně vyplatí investovat, ovšem není to jen o penězích. Je potřeba ji věnovat čas. Jak přípravě, tak správě. Vůbec nejideálnější je si aspoň na začátek na pomoc přizvat odborníka. Držíme palce!