14 tipů pro úspěšný e-shop

Hrajete si s myšlenkou založit si vlastní eshop? Nebo už jste se do samotné realizace pustili a teď tápete, co a jak? Tak či onak, máme pro vás cenné tipy, které se vám budou při realizaci úspěšného eshopu hodit. Pokud se budete rad držet, objednávky se jen pohrnou. Zákazníci se budou vracet a s radostí nakupovat opakovaně.

1. Poznejte zákazníkův svět

Je neefektivní zasahovat celý trh, protože spotřebitelé jsou odlišní a mají různé požadavky. Proto si v prvé řadě položte zásadní otázku: „Kdo je naším cílovým zákazníkem a jaké jsou jeho potřeby?“ Po vytyčení vybrané skupiny spotřebitelů půjde komunikace a cílení snadněji. Mluvte řečí zákazníka, používejte jemu příbuzné fráze z oboru.

2. Jedinečný prodejní argument

Pokud chcete být v podnikání dobří, musíte znát svůj jedinečný prodejní argument, neboli USP (Unique Selling Proposition). Podívejte se, jaké USP používá konkurence. Omrknuto? Tak, teď to všechno zapomeňte a vymyslete si vlastní originální USP, kterým vyjádříte přínos vašich produktů pro koncové zákazníky.

3. Analyzujte klíčová slova

Základním stavebním kamenem je analýza klíčových slov. Najdete spojení, která jsou relevantní pro váš eshop, a zjistíte, co a jak lidé v tomto oboru hledají. Získáte ideální fráze do obsahu a základ pro tvorbu informační architektury.

4. Neduplikujte

Nikdy neduplikujte informační architekturu, filtraci v kategoriích, štítky produktů, články. Pokud budete v kategoriích dělit kávu na zrnkovou a mletou, už tohle rozdělení do filtrů nepatří. Menu je jen jedno a unikátní. Využijte analýzu klíčových slov, a také zapojte selský rozum. Neduplikujte ani texty od dodavatelů. Pište vždy texty vlastní. Originalita a jedinečnost zaručují úspěch.

5. Pracujte s nadpisy, zapojte emoce a odlište se

„Plavky na léto.“ A na co jiného? Proč bych si měla kupovat nové? Nechci. „Plavky, v kterých budete oslnivá bohyně.“ Jako fakt? Chci je hned, a dvoje! Zaútočte na emoce a odlište se tak od konkurence.

6. Lepší žádný popis, než nic neříkající popis

Vykašlete se na všeobecně známé texty, že lednička je vhodná do kuchyně a gauč se bude skvěle vyjímat v obýváku. Hrajte si slovy a zaujměte. V popisech kategorií i produktů vždy sdělte zákazníkovi hlavní přínos toho, co kupuje.

7. Pište články

Máte co říct svým zákazníkům? Tak na co čekáte? Poraďte jim s výběrem nového produktu. Na co si mají dát pozor při výběru, co zohlednit. Jakou ledničku má vybrat čtyřčlenná rodina, a jakou mladý párty muž? Rady přijdou vždycky vhod. Vy jste největší odborník ve svém oboru, tak se podělte o své zkušenosti. Zákazníci to ocení a nakoupí u vás.

8. Práce se skrytým textem

Uvědomte si, kde všude se dá pracovat s textem. Na první pohled nemusí být vidět, a proto se na něj často zapomíná. „Error 404?“ Co teď, bouchne to? Zkuste přívětivější text „Ouha, něco se porouchalo, zkuste zatím jinou kategorii.“ V procesu objednávky, v košíku, v odchozích emailech, tam všude se dá pohrát s textem. Kdo hledá, najde.

9. Slovo „zdarma“ je v kurzu.

Pokud je obsahem balení něco navíc, vypíchněte to. I rada zdarma může být cenná. Lidi chtějí věci zdarma, slyší na to.

10. Pryč s prázdnými frázemi

„Rychlá doprava?“ A kdo ji dnes nemá? A jak moc rychlá? Nic neříkající fráze zabírají místo pro jasná sdělení a vaše konkurenční výhody. Pryč s nimi. „Již zítra u vás“ zní mnohem lépe a konkrétněji.

11. Vyzvěte k akci

Zachyťte zákazníka v pravou chvíli a vyzvěte ho k akci. Nenechte ho pláchnout bez konverze. Chyťte ho za ruku a naveďte ho přesně tam, kam chcete. Stejně tak pod článek nedávejte pouhou ikonu sociální sítě, ale optejte se „Líbil se vám článek? Pokud ano, sdělte to přátelům.“ A šup s ním na sociální síť.

12. Nepište SEO pro SEO

Uvědomte si, že ten kdo u vás na eshopu nakupuje, je člověk. Ne vyhledávač. Huštění klíčových slov ve snaze zavděčit se vyhledávačům, to není cesta k úspěchu. Proto pište pro lidi.

13. Nabídněte související produkty

Zákazník si vybírá tenisovou raketu, jistě bude potřebovat i míčky a mohl by se hodit obal na raketu. Navrhněte zákazníkovi další produkty, které souvisí se zobrazovaným. Určitě bude související zboží časem potřebovat, ta proč ho nekoupit rovnou?

14. Buďte konkrétní ve skladové dostupnosti a termínech dodání

„Skladem u dodavatele?“ Hm, a co jako? Zákazníka nezajímá, kde máte skladem produkty, ale kdy je bude mít on u sebe. „ Zítra u vás.“ Buďte konkrétní a napište, kdy se konečný spotřebitel bude moct těšit z produktu.

Tereza Kuliševová, eshop specialistka, webmium.cz

 

Uveřejněno:

Další rady a tipy