Jak souvisí vymýšlení názvu firmy s webhostingem?

29. října 2018Rady a tipy

Při hledání názvu pro vaši novou firmu přemýšlíte nad různými jmény a odvozeninami, zkrátka nad něčím, podle čeho by si vaši firmu zapamatovali. Proč už u toho ale myslet na web, když ještě ani nemáte název?

webhosting-nazev

Vymýšlení názvu firmy není jen tak a může zabrat i pár dní. K tomu všemu je potřeba myslet i na techničtější stránku věci – webovou doménu a to, jestli je vůbec volná. Jak na to si hned povíme.

KRITÉRIA PRO NÁZEV

Když vymýšlíte jméno firmy, měli byste znát základní kritéria, abyste nebyli překvapeni. Jsou to: zapamatovatelnost, originalita, výslovnost, asociace, omezení, ochranná známka a také doména. To znamená, že je potřeba aby:

  • si jméno vaší firmy dokázali lidé snadno zapamatovat
  • nezaměnili ho třeba s konkurencí
  • dokázali ho bez problémů vyslovit
  • si lidé vztáhli název ideálně k vašemu oboru
  • vás jméno do budoucna neomezovalo – třeba při rozšíření sortimentu
  • bylo možné si registrovat ochrannou známku
  • a také – aby byla volná doména.

Také pamatujte, že byste si vždy měli zjistit, jestli váš název neznamená v jiném jazyce něco jiného, třeba i vulgárního – hlavně v případě, že je ve vaší vizi expanze do zahraničí.

PROČ I DOMÉNA?

Představte si, že splníte veškerá kritéria a máte skvělý název pro vaši firmu. Už ho vidíte na vizitkách, na dveřích, i na internetu. Jenže. Když chcete vše vyřídit, založit a uvést do chodu, zjistíte, že máte zabranou doménuTakže jste znovu na začátku.

Proto je lepší kontrolu domény zakomponovat už do procesu vymýšlení

JAK TEDY POSTUPOVAT?

Když začnete vymýšlet, dejte prostor představivosti a fantazii, na první pokus vymyslíte klidně i desítky názvů. Zrevidujte ty, které se vám líbí (a splňují kritéria), a pak zkontrolujte, jestli mají volnou doménu, ještě než se do nich úplně zamilujete.

KDE DOMÉNU OVĚŘIT?

Nejlepší je doménu ověřit přímo na stránkách webhostingu, třeba tady: www.stable.cz. Do okénka zadáte název i s požadovanou koncovkou (.cz, .com., .eu,...). A stránka vám hned prozradí, jestli je doména volná.

KDYŽ JE VOLNÁ?

Skvělé! Vyzkoušejte ještě podobné varianty (třeba pomlčky) nebo koncovky. Hned jak se rozhodnete pro ten pravý název, doménu kupte. Nezapomeňte myslet i na podobné domény, které by mohla koupit třeba konkurence v budoucnu. Kupte je rovnou také, pro jistotu. Registrace nové domény stojí pár stovek korun a předplatíte si ji na celý rok.

KDYŽ JE ZABRANÁ?

V tomhle momentě můžete vyzkoušet různé varianty (prohodit slova, přidat pomlčky, změnit koncovku) a najít jinou doménu. Pokud ale toužíte po té původní, ještě šance je. Když není doména aktivní a zdá se vám, že na webu s danou doménou nikdo dlouho nebyl, můžete ji odkoupit. Najděte si kontakt na majitele v registru domén nebo se rovnou obraťte třeba na Stable.cz, kteří problém vyřeší za vás. Cena odkupu se může pohybovat od stovek korun až do řádů stotisíců. Záleží pouze na současném majiteli a vzájemné dohodě. Ale proč to nezkusit že

Teď už jen držíme palce při vymýšlení! Až ten správný název a doménu najdete, zkuste rovnou webhosting na Stable.cz.