Jak využít reklamu v obsahu

Jak využít reklamu v obsahu

PPC není jen o vyhledávací části, ale i o obsahu, kde se snadně můžete dostat i na velké zpravodajské a další portály (centrum.cz, idnes.cz apod.), aniž byste museli platit tisíce korun za výhradní pozici.

Kde se zobrazí

Váš inzerát nebo banner se zobrazí na webech, které jsou zapojeny do skupiny partnerských webů. V rámci Google se jedná o partnerskou síť AdSense. Může se jednat o velké portály, ale i malé weby, pro které je „pronájem“ prostoru v Google výhodnější a nemusí tak hledat vlastní inzerenty. Tyto weby jsou rozděleny podle témat do kategorií například cestování, finance, domov a zahrada, jídlo a pití, krása a fitness, automobily a vozidla, sport a spousta dalších, ze kterých si můžete vybrat dle vaší cílové skupiny.

Nezobrazte se všude

Pro někoho bude určitě vhodné omezit zveřejňování reklamy na určitých stránkách. Například pokud nechcete, aby si lidé spojili vaší službu nebo produkt s negativními emocemi, zakažte reklamu u obsahu s tragickými zprávami, zločiny apod.

Kdy se pustit do obsahu

Máte nový produkt, který chcete propagovat? Lidé ho ještě nehledají? Máte speciální akci, o které chcete, aby věděli všichni? V těchto případech směle do obsahu! V obsahu neoslovujete lidi, kteří hledají konkrétní řešení, ale vzbuzujete v nich touhu, o které ještě ani netušili, a informujete je.

Připomeňte se, lidé zapomínají

Znáte to - hledáte službu, rozkliknete deset webů a porovnáváte služby. Po hodině vybírání a porovnávání vše zavřete s tím, že si to necháte projít hlavou. Vrátíte se k tomu zpět až za několik dní a již moc nevíte, co jste vše prohlédli. Vybíráte tedy jen z těch, na které si vzpomenete.
Jak tuto situaci vyřešit, a dopomoci paměti vybavit si právě vaše služby? S remarketingem na vás lidé nezapomenou, protože se jim vaše služba připomene v obsahové části u článků, kde se návštěvník na internetu pohybuje.

Banner x textový inzerát

Pokud děláte reklamu v obsahu je dobré jí podpořit grafickým bannerem. Google Adwords má i nástroj na automatickou tvorbu bannerů, práci profesionálního grafika se nevyrovnají, ale pokud nechcete do bannerů investovat v některých případech mohou postačovat.
Banner oproti textu má nespornou výhodu v tom, že více podporuje značku i produkt, lze komunikovat více informací a je výraznější. Tedy lidé si ho všimnou a nemusí nutně kliknout, ale díky tomu, že již viděli adresu, mohou jí zadat rovnou a vy tak šetříte za proklik.

Výhody PPC v obsahu

• obsah je levnější
• hodí se skvěle k přivedení velké návštěvnosti
• je vhodný k propagaci nového produktu nebo služby
• můžete zde umístit grafickou reklamu
• cílení podle různých témat, ale i klíčových slov
• lze využít remarketing
• nemusíte platit za zobrazení, ale za proklik
• podpora značky

Nevýhody PPC v obsahu

• je těžší přesně zacílit
• inzeráty jsou více obecné
• osloví i návštěvníky, kteří o produkt neprojeví zájem

Tak pojďte směle zviditelnit vaši značku.

Roman Kudrna, PPC specialista, webmium.cz

Uveřejněno:

Další rady a tipy