Jak založit PPC na Adwords?

Jak založit PPC na AdWords

Vše zní skvěle, tak kde začít? Než se pustíte do zakládání reklamní kampaně či hledání agentury, která se vám o vaši reklamu dokonale postará, tak je třeba specifikovat jasné cíle. Tedy odpovědět si na otázky proč, co a jak? Pokud to neuděláte, vložené náklady do této reklamy mohou být pouze vyhozené peníze z okna. Jasně si definujte, proč vůbec chcete PPC reklamu, co chcete podpořit v prodeji či propagovat, jaké jsou vaše hlavní cíle a čeho chcete díky této reklamě dosáhnout.

Jaký produkt chci propagovat

Je vhodné si předem dobře rozmyslet, co chcete propagovat. Do tohoto zvažování zohledněte marži za vaše produkty či služby, a také to, co nejvíce chcete dělat a co si žádá trh.

Konkurenční výhoda

Až si rozmyslíte odpovědi na tyto otázky, pak si sepište důvody, proč by měl zákazník nakoupit právě u vás. Jaké jsou vaše hlavní konkurenční výhody, co můžete zákazníkům nabídnout navíc oproti konkurenci a jaká je vaše přidaná hodnota. Na tuto část se můžete zeptat i svého nejbližšího okolí. Dostanete zpětnou vazbu od více lidí a vymyslíte společně více konkurenčních výhod, které by vás ani nenapadly. Často vás totiž napadnou výhody, které vlastně čistě vaší výhodou nejsou - cena? kvalita? - to mohou napsat všichni, je to příliš obecné. Vy ale ke svým produktům poskytujete například nadstandardní servis, instalaci zdarma, dopravu či prodlouženou záruku!

Založení účtu

Vytvořte si Gmail účet. Vyhledejte Google Adwords a založte účet. Po prvotním nastavení se dostanete přímo do administrace PPC kampaní.

Směle do tvorby

PPC je poměrně složitý systém a správně ho nastavit není zcela jednoduché. Je zde ale základní kostra, na co si dát v jednotlivých bodech pozor.

Vyhledávací část X obsahová část – je produkt hledaný a lidé o něm vědí? Pak reklamu zaměřte na vyhledávání. V opačném případě směle do obsahu (reklama se zobrazí u článků).

Kampaň - rozdělte kampaně podle produktů a zaměření (vyhledávací a obsahová síť).

Sestava – reklamní sestavu vždy dělejte na podobná klíčová slova - budou se vám pak lépe tvořit inzeráty a sledovat statistiky.

Klíčová slova – slova, slovní spojení či dotazy, pod kterými očekáváte, že vás budou lidé hledat. Nezapomeňte zohlednit typy shody (vyhledávání pouze na přesné výrazy či na volná slovní spojení apod.).

Maximální denní rozpočet – u každé kampaně si nastavte maximální denní rozpočet a zohledněte zde i cenu za klíčové slovo. Pokud tvoříte reklamu na drahá klíčová slova a máte nízký rozpočet, raději si ušetřete práci a vyberte nějaká levnější. Jinak se nemusí začít zobrazovat.

Inzerát – řekněte inzerátem to, proč by vaši službu měli lidé využít.

Rozšíření reklamy – můžete nastavit různá rozšíření o odkazy na další služby nebo přímo o možnost volání z mobilního telefonu.

Vylučovací slova – určitě je přidejte, dokáží ušetřit spoustu peněz. Vylučující slovo je to, na které se nechcete zobrazit.

Nahrajte kredit a kampaně spusťte

Pokud platíte kartou, je lepší alespoň pro začátek si nastavit manuální platby - máte tak finance lépe pod kontrolou.

Nejúčinnější propagace v online marketingu

Všechny možnosti online marketingu jsou propojené a vše funguje nejlépe v jednom celku. Čím více smysluplných, kvalitních a vzájemně se podporujících produktů na internetu budete mít, tím silnější bude vaše propagace. Můžete si vytvořit skvělou reklamu, ale když se pak lidé na vašem webu nezorientují, tak o zákazníka přicházíte. Reklama přinese návštěvnost, ale ne další efekt (nákup vašich produktů a služeb). To stejné platí o webu - pokud je skvělý, ale lidé o něm nevědí, těžko mohou něco koupit. Jak zlepšit web se dozvíte příště.

Roman Kurdna, PPC specialista, webmium.cz

Uveřejněno:

Další rady a tipy