Práce s návštěvníkem na webu

27. června 2016Rady a tipy

Optimalizujete své webové stránky z hlediska SEO? Podporujete svou prezentaci skrze PPC? Neustále pracujete, aby vaše stránky byly lepší a lepší? Paráda! Právě pro vás je tento článek, který vám přiblíží a nastíní další techniku, jak svou prezentaci na internetu podpořit.

prace-s-navstevnikem-na-webu

Novým trendem, který je pro vás a především pro klienty stejně důležitý, jako zde již zmíněné, je CRO (conversion rate optimization) neboli “Optimalizace konverzního poměru”. Zavedení této praktiky do optimalizace stránek dosáhnete zvýšení vámi požadované akce. Tyto akce mohou být např. nákup na eshopu, objednání služby, vyplnění kontaktního formuláře, stáhnutí katalogu apod.

Pomalu ale jistě se začíná přecházet od optimalizace stránek pro vyhledávače právě k optimalizaci konverzního poměru. Touto technikou lze během krátké doby zvýšit vaše zisky, aniž byste museli nějak výrazně zasahovat do vašeho již nastaveného online marketingu. CRO je nyní jednou z hlavních a naprosto zásadních nástrojů pro zvýšení konverze. Tuto techniku je vhodné zahájit dříve, než se pustíte do velkých investic k budování zpětných odkazů, tzv. linkbuildingu a samozřejmě také SEO.

Konverzní poměr je jedním z nejdůležitějších ukazatelů výkonu webových stránek nebo eshopu. Jedná se totiž o podíl návštěvníků z celkové návštěvnosti, kteří dotáhnou do konce vámi požadovanou a nastavenou akci.

Výpočet konverzního poměru je vcelku velmi jednoduchý a postupuje se podle následujícího vzorce:

(počet konverzních návštěv / celkový počet návštěv) * 100

Čím vyšší tento poměr je, tím více návštěvníků z celkového počtu návštěv dokončí požadovanou akci. CRO je v poslední době v oblasti internetového marketingu nejefektivnějším nástrojem, neboť i zdánlivě malou úpravou na stránkách lze docílit nárůstu konverzního poměru v rámci desítek procent. Pro správné fungování a nastavení je samozřejmě potřeba získat co nejvíce dat z vašich analytických nástrojů, a to především Google Analytics, ale i dalších.

Hlavním krokem pro správné využívání této “mocné” techniky je nastavit si cíle a cesty k dosažení kýženého výsledku. Nejlepší cestou jak toho dosáhnout je vžít se do návštěvníka vašich stránek. Je důležité si projít celé stránky jako potenciální zákazník a to od vstupní stránky až po stránku ze které zákazník odchází. Uvědomte si také, že zákazníci k vám nechodí jen přes vámi zvolenou hlavní stránku, ale i přes jiné, které na základě vyhledávání jsou pro ně vhodnější a relevantnější.

Určete si prvky, které odvádí pozornost, jako jsou například nadbytečné odkazy, informace… Zde vám opět velmi dobře poslouží analytický nástroj Google Analytics, kde lze nastavit všechny konverzní cíle a proměnné, sledovat toky návštěvníků a mnohem více.
 

Ověřené postupy při zvyšování konverzního poměru:
 

Mobilní optimalizace:

Poslední dobou sám na sobě i u ostatních z mého okolí vidím, že tablety zůstávají uklizené a naprostou většinu věcí řeším po telefonu.

• na světě jsou téměř 4 miliardy uživatelů mobilních zařízení
• přes 60 % lidí uvítá, pokud stránky mají i mobilní responzivní verzi

Konverzní poměry jsou zatím na mobilní verzi webu zhruba poloviční oproti webům zobrazujícím se na desktopových zařízeních. Přesto ovšem je nutné neopomenout tento velmi rostoucí segment a správně optimalizovat i na mobilní verzi.

Personalizace

Personalizací je míněno přizpůsobení obsahu konkrétnímu uživateli. Stránky by měly působit tak, že jsou přímo ušité na míru danému zákazníkovi, který web právě prohlíží.

• personalizace vám zvýší konverzi přibližně o 20 %
• přes 50 % nakupujících preferuje personalizovaný obsah stránek i eshopů

 

Personalizovat můžete na základě obecných dat, anebo konkrétních dat uživatele dle:

• polohy
• počasí
• druhu zařízení
• zdroji návštěv
• operačního systému
• předchozích nákupů nebo navštívených záložek vašeho webu

CRO je důležitou metodou jak zvýšit přínos nových zákazníků skrze webové stránky a především eshopy. U eshopu lze v rámci optimalizace využít i remarketingu/retargetingu a již zmíněné personalizace obsahu. V rámci personalizace lze návštěvníkům eshopu zobrazit například produkty, které naposledy prohlížel, seřazené dle délky strávené na jednotlivém produktu.

Udělejte z pouhého návštěvníka svého zákazníka

Zvyšování konverzí a optimalizace konverzního poměru je dlouhodobá práce a vůbec není jednoduchá. Práce na CRO je velmi náročná, nicméně výsledek poté stojí za vloženou námahu. Pomůže vám zajistit ze stejného množství návštěv větší počet zákazníků a významně zvýší zájem o vaše služby a produkty.

 

Autor: Tomáš Wohlmuth, web specialista, webmium.cz