Performia

Několik slov o Vaší společnosti a čím se zabývá?

Performia je mezinárodní organizace kompletně zaměřená na úspěch firem v oblasti výběru a hodnocení zaměstnanců. Účelem Performia je podporovat společnosti s hodnotnými produkty či službami v oblasti budování týmů. To uskutečňujeme tak, že do rukou manažerů a personalistů vkládáme účinné online nástroje a know-how, které činí hodnocení a výběr zaměstnanců úspěšnějším. A díky tomu naši klienti mohou naplnit své vlastní cíle, růst a prosperovat.

Proč jste se rozhodl/i být partnerem grantového programu Nastartujte se?

Protože fandíme všem, kteří se nebojí nastartovat své vlastní podnikání a jít za svým cílem, a protože jsme si sami na vlastní kůži zkusili, jaké je založit a rozběhnout firmu, rozhodli jsme se v roce 2015 zapojit do projektu Young Business – Svou cestou a s tím spojeného grantového programu Nastartujte se.

Spolupracujete/poskytli jste služby vítězům minulých ročníků grantového programu Nastartujte se – Jak se Vám s nimi spolupracovalo? V čem jste jim pomohli?

Spolupráce byla příjemná. Je ale vidět, že jsou velmi  zaneprázdnění svými aktivitami a prací na projektech, které startují, takže u některých teprve na vyzvednutí ceny čekáme. Vítězové už ale absolvovali naši přednášku i klíčový seminář „Jak vytvořit a udržet skvělý tým“ a měli radost, že si doplnil znalosti z oblasti HR, prakticky si vyzkoušeli, jak poznat produktivního a motivovaného člověka, a moc rádi potkal další účastníky z řad manažerů.

Abychom v tomto roce ještě intenzivněji podpořili výherce, rozhodli jsme se vůbec neomezovat na konkrétní služby, ale v uvedené hodnotě pro výherce uděláme prostě vše, co je v našich silách. Nebude pro ně aktuální výběr zaměstnanců? Zprostředkujeme jim třeba setkání s některým z našich úspěšných klientů, kteří úspěšně vybudovali svou firmu od začátku. Věříme, že to startující podnikatele podpoří ještě více než v minulých ročnících. Pořád je co zlepšovat.

Již třetím rokem zasedáte v porotě. Co podle Vás rozhoduje o vítězi?

Jsou to tři zásadní věci. Jednou je, že by to měla být hodnotná služba či produkt, který něco opravdu přináší společnosti a který má trochu rozměr. Druhou je podle mě to, jestli projekt má potenciál dát příležitost dalším šikovným lidem zapojit se do něčeho, co má smysl, a dát tak prostor dalším být úspěšnými. A poslední věc, kterou budeme letos v porotě ještě více zdůrazňovat, je to, zda autoři projektu dokáží svůj nápad opravdu prodat. Tedy nechybí jim nadšení a schopnost ukázat, proč to dělají a kam míří.

Co byste poradili začínajícím podnikatelům, kteří se přihlásí do letošního ročníku?

Z našeho hlediska bychom určitě začínajícím podnikatelům poradili, aby dobře a pečlivě volili partnery pro své podnikání. Na začátku podnikání člověka často žene touha zrealizovat Váš sen či nápad, a tak má tendenci přizvat do projektu kamarády, známé, rodinu, kohokoli, koho zná a byl by mu ochoten pomoci. Ale i tady je důležité ověřit si, zda váš budoucí business partner je pro svou roli opravdu vhodný, zda je schopen dosahovat hodnotných výsledků a zda má dobrý nejen osobnostní potenciál pro práci, kterou by měl vykonávat. Váš kamarád se může jevit jako úžasný „parťák“ pro podnikání, ale v reálu už to tak skvělé být nemusí. Proto právě v tomto bodě buďte obezřetní a vybírejte s rozvahou. Věřte, že se to v budoucnu vyplatí. Nevíte si rady? Přijďte na naši přednášku, kde vám rádi ten správný koncept předáme.

Více na www.performia.cz.

Uveřejněno:

Další rozhovory s partnery